مجله اینترنتی دیجی لند

همه چیز از همه جای اینترنت

مجله اینترنتی دیجی لند

همه چیز از همه جای اینترنت

دلایل ترس کودک از اصلاح مو

پیشتر مقاله ای در زمینه مهم ترین دلیل ترس از آرایشگاه برای شما معرفی کرده بودیم. بدلیل پرسش های بیشما دوستداران پازل ایم مقاله را نیز در این زمینه برای شما گردآوری کرده ایم که امیدواریم مورد استفاده شما قرار بگیرد.

چه مسایلی باعث میشود که ترس کودک از اصلاح مو شکل بگیرد؟ چرا کودکان در هنکام آرایش موی خود عصبی میشوند و مقاومت میکنند؟ آرایش موی کودک چرا برای این فرشته های دوست داشتنی دلهره آور و آزار دهنده است؟

چطور میتوانیم کودکمان را از این عذاب رها کنیم؟ تفاوت یک آرایشگاه کودک تخصصی با آرایشاه های مردانه معمولی چیست؟ ایا یک آرایشگاه کودک میتواند کمکی در این مورد به ما بکند؟ یک از مادران تجربه جالی در این زمینه داشت. : «کودک خردسالم هنگام مو کوتاه کردن خیلی عصبی می شود، طوری که من برای آنکه او را مهار کنم به نفس نفس می افتم و تمام توانم را از دست می دهم. احساس میکردم در حال شکنجه کودک خود هستم. چرا این گونه رفتار می کند و آیا راهکاری برای کاهش این تجربه تلخ وجود دارد؟»
وقتی این مادر عزیز این تجربه خود را با ما درمیان گذاشت پاسخ سوالات او سخت و پیچیده نبود، بنابراین اول علت ترس کودکش را توضیح دادم و بعد چند راهکار ساده پیشنهاد کردیم…

به خوبی ثابت شده است که بسیاری از کودکان خردسال با ورود به سن ۱۴ ماهگی، کوتاه کردن موی سر را کاری کاملاً غیر قابل تحمل فرض می کنند و از آن به شدت می ترسند و این ترس گاهی اوقات تا ۶ـ۵ سالگی آنها ادامه پیدا می کند.
اگر خود را بجای کودک بگذارید شاید بتوانید متوجه دلایل اولیه ترس انها بشوید . شاید علت اول آن مشاهده قیچی های بزرگ و براقی است که به سمت نرمه گوش و پشت گردن آنها ـ که نرم و آسیب پذیرند ـ در حرکت است.
حتی یک بار یادم می آید کودکی وقتی برای اولین بار می خواست موهایش را اصلاح کند فریاد می کشید:

«گوش هایم… گوش هایم…»

در زمینه ترس کودک از اصلاح مو اما چیزی که میبایست بدانید این است که  به زور نشاندن و مهار کردن یک کودک خردسال برای اصلاح موهایش نه تنها موثر نیست بلکه کار را خراب تر می کند، چون خیلی وقت ها همین زور و اجبار ممکن است واقعاً به گوش های نرم او صدمه بزند.
نکته مهمتر اینکه کودکان در مواجهه با چنین شرایطی از چند جهت دچار شوک و ضربه روحی می شوند، یکی آنکه به اجبار روی صندلی نشانده می شوند و دوم آنکه قیچی را می بینند که مدام روی سرشان در حال حرکت است و هر لحظه ممکن است گوش شان را ببرد، بنابراین دچار نوعی ترس و واهمه طبیعی می
شوند، اما اگر این ترس به «فوبیا» تبدیل شود، آن وقت مشکل اصلی شروع می شود چرا که تصویر یک اصلاح ساده مو یا حتی فکر کردن به آن، کودک را به شدت دچار ترس و دلهره می کند.

حتی اگر درک و فهم و نگرانی کودک تان فقط روی خود اصلاح مو و قریب الوقوع بودن آن متمرکز شود، بدترین قسمت ترس او، قیچی نیست بلکه احساس وحشت زده و ناراحت کننده خود ترس است.
از این جهت است که با ترساندن یک کودک هرگز نمی توانید به او یاد بدهید که از چیزی نترسد، چون با ترساندن او، احساس ترس را در وجودش نهادینه می کنید.
در حقیقت هر بار که شما کودک تان را همراه ترس از اصلاح مو به اجبار روی صندلی می نشانید، به رشد و گسترش ترسش کمک می کنید.
تنها اصلاح مویی که واقعاً کودک تان را متقاعد می کند که چیزی برای ترس وجود ندارد، موقعی است که آن اصلاح مو او را نترساند.

شیوه های موثر برای ترس کودک از اصلاح مو

برای برخی کودکان تشریفات ورود به یک آرایشگاه معمولی مردانه ترسناک و دلهره آور است، به عنوان مثال ورود به محیطی عجیب و غریب با بوهای نامتعارف، رویارویی با گپ و گفت و همهمه مشتری ها، نشستن بر روی یک صندلی بلند و در نهایت خیس شدن موها و پوشیدن یک روپوش پلاستیکی، همه و همه برای تشویش و نگرانی یک کودک کافی است.
اگر فکر می کنید علت اصلی ترس کودک تان همین است، پیشنهاد ما استفاده از یک آرایشگاه تخصصی کودک است. با اینکار تا حدود زیادی میتوانید کار را راحت تر کنید و از بروز مشکلات جدی بعدی جلوگیری کنید. داشتن یک محیط تخصصی کودک تا حدود زیادی این این رعب و وحشت را برای کودک شما برطرف میکند. یک آرایشگاه تخصصصی کودک بیشتر شبیه یک پارک بازی برای کودک شما ست. و حتی میتواند برای فرزند دلبند شما تجربه ای لذت بخش باشد.
یک آرایشگر متخصص کودک میداند که اگر ترس کودک تان روی خود قیچی متمرکز شده، از وسایل جایگزین مثل ماشین اصلاح استفاده میکند. برخی آرایشگرها موهای دو کودک را با هم اصلاح می کنند بدین ترتیب که هر کدام را با فاصله کم روی دو صندلی می نشانند و به نوبت و با اجرای حرکات خنده دار موهای آنها را کوتاه می کنند و تا بچه ها به خودشان بیایند کار تمام شده است.

تلاش یک آرایشگر تخصصی کودک هنگام اصلاح موی کودک تان حفظ آرامش فضا و خشنودی او ست، با این روش او از حضور شما احساس رضایت خواهد داشت و اگر این اتفاق بیفتد آن وقت کم کم یاد می گیرد که بر ترسش غلبه کند.

چهار حرکت قیچی بدون گریه ۴۰ امتیاز دارد.

اگر تلاش تان مثمرثمر نبود و حتی کودک تان اجازه نداد یک اصلاح موی اجمالی و سرسری انجام بدهید، بهتر است عقب نشینی کنید و بگذارید ترس و نگرانی او فروکش کند.
توصیه روان شناسان این است موهای کودک تان بلند و نامرتب ـ البته به طور موقت ـ باشد تا اینکه بخواهید هر روز با او بجنگید و ترس را در وجودش گسترش بدهید.

شما چه تجربه ای در زمینه ترس کودک از اصلاح مو دارید؟ آیا یک آرایشگاه تخصصی کودک خوب را تجربه کرده اید؟

لطفا نظرات خود را با پازل در میان بزارید.

آرایشگاه کودک سه راه گوهردشت
آرایشگاه کودک باغستان
آرایشگاه کودک داریوش
آرایشگاه کودک ملک شاه
آرایشگاه کودک بلوار موذن
آرایشگاه کودک رستاخیز
آرایشگاه کودک مطهری
آرایشگاه کودک سه بانده
آرایشگاه کودک منطقه 7 کرج
آرایشگاه فشن کودک
آرایشگاه کودک عالی
آرایشگاه پسربچه
آرایشگاه کودک طبق مد
آرایشگاه پسربچه باحال
آرایشگاه کودک ارزان
آرایشگاه کودک حرفه ای
آرایشگاه کودک مد روز
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.