مجله اینترنتی دیجی لند

همه چیز از همه جای اینترنت

مجله اینترنتی دیجی لند

همه چیز از همه جای اینترنت

مقالات طراحی سایت از استودیو طراحی وینتو

در طراحی وبسایت خوب چه نکاتی لازم است؟ به نظر شما چگونه میتوان استاندارد مناسبی برای طراحی وبسایت خوب بدست اورد؟

همیشه تلاش بر این بوده که با جذب مشتریان از طریق یک وب سایت خوب به رونق کسب و کار خود کمک کنیم.

بعید میدانم کسی با این نکته مخالف باشد که ” با طراحی وبسایت خوب و اصولی به راحتی می‌توانید مشتریان بیشتری را برای خود رقم بزنید و در مقابل آن، بدون شک طراحی سایت ضعیف و غیر اصولی دیر یا زود منجر به شکست شما در زمینه کسب و کارتان خواهد شد. ” اما این امر چگونه ممکن است؟

مشتریان شما فرصت و منابع مالی زیادی ندارند تا بتوانند کاستی‌ها و نقاط ضعف طراحی وبسایت شما را تحمل کنند. و البته جهان بقدری با سرعت در حال پیشرفت و دگرگونی ست است که رقیبان هشیار شما به راحتی می‌توانند از این سهل انگاری شما نهایت استفاده را ببرند و مشتریان بالقوه شما را از آن خود کنند.

خب این موضوع قابل کتمان نیست که  در طراحی سایت خوب ، پشت انتخاب هر المان و تعیین مکان آن، یک استراتژی درست قرار دارد. نهایتا با کمک این استراتژی به خوبی تجربه کاربران و کاربری آن‌ها در سایت بدقت مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

در این مقاله قصد داریم مهمترین سرفصل های طراحی سایت خوب را با هم بررسی کنیم. با وینتو همراه باشید.

هدف طراحی وبسایت خوب

 

خب به عنوان قدم اول باید مشخص کنید که هدف شما از طراحی وب سایت خوب چیست؟ بعنوان یک طراح سایت بخوبی می‌دانید برای به دست آوردن چه هدفی نیاز به طراحی سایت خود دارید؟

در ابتدا به شما بگویم که هدف شما نباید خیلی مبهم باشد.اجازه بدهید مثالی بزنیم:

”من وب سایت می‌خواهم چون امروزه همه وب سایت دارند و من می‌خواهم به صورت آنلاین حضور داشته باشم”

 

این انتخاب خوب و کاملی به عنوان هدف نیست.  شما نخست باید بطور دقیق خواسته خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که طراحی یک وب سایت خوب مستلزم چه نیازمندی هایی میباشد؟

با انجام این بررسی و تحقیق میدانید که دقیقاً از وب سایت خوب خود چه می‌خواهید و می‌دانید نحوه عملکرد وب سایت خوب چگونه است؟  و حالا می‌توانید کار خود را شروع کنید.

باید بدون اغراق به شما بگویم که بدون مشخص کردن هدف نهایی خود از طراحی وب سایت خوب و تعیین مسیر هدف، وب سایت شما آنطور که باید مورد استقبال و بازدید مشتریانتان قرار نخواهد گرفت.

 

 کارآیی وبسایت خوب

 

کارای وبسایت زمانی اهیمت خود را به شما نمایان میکند که  نگه داشتن بازدیدکنندگان و مشتریان در سایت و ترغیب آن‌ها به بازگشت و بازدید مجدد آن‌‌ها (ایجاد مشتری وفادار) از وب سایت برای شما مهم باشد.

حقیقت این است که با گسترش شبکه های اجتماعی امروزه کاربران بسیار کم تحمل هستند و اگر در سایت عملیات پیچیده‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته باشید مطمئناً وب سایت شما را ترک می‌کنند و هرگز به آن باز نخواهند گشت و ایکاش موضوع به اینجا خاتمه می یافت. عواقب ناشی از تبلیغ بد این کاربران در مورد وب سایت برای همیشه برای سایت شما باقی خواهد ماند.

یک نکته مشترک در تمامی وبسایهای خوب نمایان است . تمامی وب سایت‌های موفق، در قسمت کاربری بسیار ساده عمل می‌کنند.

برای مثال یک طراحی سایت فروشگاهی حداقل نیازمند موارد زیر است:

۱- مشتریان سایت شما برای جستجوی محصولات خود به دردسر نیافتند.

۲- دسته‌بندی‌های محصولات خود را دقیق است

۳-و نهایتا اینکه سبد خرید فروشگاه شما، باید برای کاربری کاربران بسیار ساده و آسان طراحی شده‌باشد.

 

سادگی و شفافیت در طراحی وبسایت 

 

در طراحی وبسایت خوب مد نظر داشته باشید که شفافیت در طرز کارکرد سایت یکی از نکات ضروری هر طراحی وبسایتی ست. مشتری باید بخوبی طرز کار سایت شما را بداند. از بارگذاری المان‌های اضافی که تنها منجر به سردرگمی بازدیدکنندگان سایت شما خواهند شد، اجتناب کنید. اجازه بدهید چند مثالب رای شما بزنم.

 

  •  اگر یک فروشگاه دارید ، باید به روشنی برای کاربران مشخص کنید که خرید آنلاین از فروشگاه آن‌ها چه شرایطی دارد، نحوه پیگیری محصولا چگونه است و در خرید آنلاین و استفاده از درگاه‌های بانکی باید به چه نکاتی دقت نمایند.
  •  اگر سایت خبری دارید در انتخاب مطالب اخبار، باید بسیار دقت شود و با حساسیت کافی مطالبی را انتخاب نمود که برای بازدیدکنندگان سایت جالب تر است و باعث می‌شود مجددا سایت شما را چک کنند و یا برای اطلاع از مطالب شما در خبرنامه شما ثبت نام نمایند.
  •  و اگر یک سایت تجاری دارید زمانی موفق خواهید بود که بتوانید به خوبی و به روشنی خدمات و محصولات خود را برای مشتریان خود مشخص نمایید.

 

چطور میتوانیم به شفافیت برسیم؟ بوسیله، سادگی در طراحی وب سایت است.

خباز اینروست که سایتهای مطرح امروزی سادگی در طراحی را مد نظر خود قرار داده اند. با این روش کلیه موارد غیر ضروری و اضافی از وب سایت‌ها حذف خواهند شود و پیام اصلی وب سایت به روشنی به گوش مشتریان خواهد رسید.

 

نتیجه اینکه، ظاهر وب سایت شما تنها اصل یک طراحی وبسایت خوب نیست، با این وجود باید به عنوان یکی از عوامل مهم در طراحی سایت خوب درنظر گرفته شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.